ДПА

ДПА 2018
ДПА  здобувачів  повної загальної середньої освіти ( 11 клас) здійснюється 
у формі ЗНО з 22 травня по 14 липня ( основна і додаткова сесії) 2018 року 
з трьох предметів:
українська мова
математика або історія України
предмет за вибором випускника
Для здобувачів базової середньої освіти ( 9 клас) ДПА здійснюється у письмовій формі з трьох предметів:
українська мова
математика 
предмет за вибором педагогічної ради школи
ДПА здобувачів початкової освіти ( 4 клас) здійснюється з двох предметів :
українська мова
математика .
Завдання для проведення ДПА укладають вчителі школи у відповідності з орієнтовними вимогами до змісту атестаційних завдань Міністерства освіти і науки України

Ваш надійний інтернет -помічник.





ДПА _2017:

  • накази
  • нормативні документи
  • склад атестаційних комісій
  • розклад проведення ДПА в 4 та 9 класах
  • орієнтовані вимоги до проведення ДПА

Герб України

Україна
Комунальний заклад
«Новозлатопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради



Наказ

28.03.2017                             с. Новозлатопіль                                             47                                                                                                                      


Про затвердження плану заходів
щодо забезпечення організованого
закінчення 2016-2017 навчального року
 та проведення державної підсумкової атестації
        
         На виконання наказу відділу освіти, молоді і спорту Гуляйпільської районної адміністрації №137 від 22.03ю2017 від 22.03.2017 «Про затвердження заходів щодо забезпечення організованого закінчення 2016/2017 навчального року та проведення державної підсумкової атестації», та з метою забезпечення організованого закінчення 2016/2017 навчального року і проведення державної підсумкової атестації
Н АК А З У Ю:
1. Затвердити план заходів щодо забезпечення організованого закінчення
 201 6/2017 навчального року та проведення державної підсумкової атестації (додається).
 2 Заступнику директора з навчально - виховної роботи  Дудченко Л В.:
      - довести до відома педагогічного колективу план заходів
     - забезпечити виконання зазначеного плану заходів.

Директор школи  :                                                                             П.В Поляков






                                                              






Герб України

Україна
Комунальний заклад
«Новозлатопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради

Наказ

28.03.2017                             с. Новозлатопіль                                                48                                                                                                                   


Про затвердження складу атестаційнoї комісії
для проведення державної підсумкової атестації
в 4 класі
        
         У відповідності з Орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти у 2016-2017 навчальному році та рішення педагогічної ради (протокол №4 від 28 .03 2017 року)
Н АК А З У Ю:
1. Затвердити склад атестаційної комісії для проведення державної підсумкової атестації в 4 класі  (додається).
 2 Заступнику директора з навчально - виховної роботи  Дудченко Л В.:
      - оприлюднити склад атестаційної комісії для проведення державної підсумкової атестації в 4 класі шляхом розміщення на  інформаційному стенді «Готуємось до ДПА та ЗНО»   

3 Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою  

Директор школи  :                                                                             П.В Поляков







Витяг
з протоколу засідання педагогічної ради комунального закладу
 «Новозлатопільська загальноосвітня школа 1-3 ступенів»
Гуляйпільської районної ради
№4 від 28 березня 2017 року
Заслухавши та обговоривши інформацію заступника директора з навчально-виховної роботи Дудченко Л В про порядок проведення державної підсумкової атестації учнів  у системі загальної середньої освіти в 2016-2017 навчальному році педагогічна рада
ВИРІШИЛА
1.Визначити предметом за вибором для проходження державної підсумкової атестації в 9 класі в 2016-2017 навчальному році біологію.
2. Встановити терміни проведення державної підсумкової атестації в 9 класі наступним чином:
30 травня –українська мова,
02 червня –математика
07 червня –біологія.
3. встановити терміни проведення державної підсумкової атестації в 4 класі наступним чином:
11 травня –літературне читання
16 травня –українська мова
18 травня-математика


Голова педагогічної ради :                                              П В Поляков
Секретар:                                                                              С О Голощапов

                                          Наказ

28.03.2017                             с. Новозлатопіль                                            №50                                                                                                                     


Про затвердження предмету за вибором
для проведення державної підсумкової атестації
в 9 класі
        
         У відповідності з Орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти у 2016-2017 навчальному році та рішення педагогічної ради (протокол №4 від 28 .03 2017 року)
Н АК А З У Ю:
1. Затвердити біологію як предмет за вибором для  проведення державної підсумкової атестації в 9 класі
 2 Заступнику директора з навчально - виховної роботи  Дудченко Л В.:
      - довести до відома учнів 9 класу інформацію  про затвердження біології як предмета за вибором для проведення державної підсумкової атестації
- опрацювати з вчителем біології Єременко Н Г вимоги щодо формування та змісту завдань для проведення державної підсумкової атестації з біології в 9 класі
3.Вчителеві біології Єременко Н Г
-розробити 10 варіантів завдань для проведення державної підсумкової атестації з біології в 9 класу у відповідності з Орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти у 2016-2017 навчальному році
-надати варіанти завдань для затвердження директору школи до 10 квітня 2017 року
4 Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор школи  :                                                                             П.В Поляков







ПОГОДЖЕНО:                                                 ЗАТВЕРДЖУЮ:
Начальник відділу освіти,                                 Директор
молоді та спорту                                                КЗ «Новозлатопільська
Гуляйпільської РДА                                           загальноосвітня школа
________________  Р.С. Бут                             І-ІІІ ступенів» Гуляйпільської
«___» __________ 2017 р.                                районної ради
                                                                            _____________ П.В. Поляков
                                                                            «03» квітня  2017р.




Склад
державної атестаційної комісії
за освітній рівень початкової загальної середньої освіти
4 клас
у 2016/2017 навчальному році


Склад комісії
Прізвище, ініціали
Посада
Голова комісії
Поляков Петро Володимирович
Директор школи
Вчитель
Полякова Наталя Вікторівна
Вчитель початкових класів

       





Герб України

Україна
Комунальний заклад
«Новозлатопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради


Наказ

28.03.2017                             с. Новозлатопіль                                               49                                                                                                                    


Про затвердження складу атестаційних комісій
для проведення державної підсумкової атестації
в 9 класі
        
         У відповідності з Орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти у 2016-2017 навчальному році та рішення педагогічної ради (протокол №4 від 28 .03 2017 року)
Н АК А З У Ю:
1. Затвердити склад атестаційної комісії для проведення державної підсумкової атестації в 9 класі (додається).
 2 Заступнику директора з навчально - виховної роботи  Дудченко Л В.:
      - оприлюднити склад атестаційної комісії для проведення державної підсумкової атестації в 9 класі шляхом розміщення на  інформаційному стенді «Готуємось до ДПА та ЗНО»    

3.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою

Директор школи  :                                                                             П.В Поляков




                                                                                                                      
  З А Т В Е Р Д Ж У Ю
                                                                                                                    Начальник відділу освіти, молоді та спорту
                                                                                                                                                         Гуляйпільської районної державної адміністрації
                                                                                                                                                                          ____________  Бут Р.С.
                                                                                                                                                         Наказ від «___»___________2017р №_______

Склад
державної атестаційної комісії комунального закладу «Новозлатопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради в 2016-2017 н.р.
за освітній рівень базової загальної середньої освіти

Назва предмету
Склад комісії
Предмет, що викладає
Освіта, спеціальність
Категорія
Посада
1
Українська мова
Голова комісії: Дудченко Л В
Член комісії: Дузян Н.Д.
Член комісії: Голощапов С.О.
Географія
Українська мова і  літер
Українська мова і літер
Вища, географія,
Вища, укр. мова і л.ра
Вища, укр. мова і л-ра 
вища
1 категорія
1 категорія 
Заст.директора
Вчитель
Вчитель
2
Біологія

Голова комісії: Дудченко Л В
Член комісії: Єременко Н.Г.
Член комісії:Заворотинський С В.
Географія
Біологія, географія
Фізика
Вища,географія
Вища, біологія
Вища, фізика
вища
І категорія
Спеціаліст
Заст.директора
Вчитель
Вчитель 
3
Математика
Голова комісії: Дудченко Л В.
Член комісії: Сахно О.О.
Член комісії:ЗаворотинськийО.С.
Географія
Математика
Фізика та інформатика
Вища, географія
Вища, математика
Вища, фізика
вища
Спеціаліст
Спеціаліст
Заст.директора
Вчитель
Вчитель

 ПОГОДЖЕНО                                                                         ЗАТВЕРДЖУЮ
НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ ОСВІТИ,                               ДИРЕКТОР   ШКОЛИ
 МОЛОДІ ТА СПОРТУ                                               ___________ Поляков П.В.      
ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ                              
ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ                             Наказ № 52 від 04.04.2017 р.
________ Бут Р.С.                                                            





Р О З К Л А Д
ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
ЗА ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «НОВОЗЛАТОПІЛЬСКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ»
ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

       Дата
П р е д м е т
Ч а с
11 травня
Літературне читання
9.25 – 10.05
16 травня
Українська мова
9.25 – 10.05
18 травня
Математика
9.25 – 10.05

ПОГОДЖЕНО                                                                         ЗАТВЕРДЖУЮ
НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ ОСВІТИ,                               ДИРЕКТОР   ШКОЛИ
 МОЛОДІ ТА СПОРТУ                                               ___________ Поляков П.В.      
ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ                              
ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ                             Наказ № 52 від 04.04.2017 р.
________ Бут Р.С.                                                            



Р О З К Л А Д
ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ ЗА ОСВІТНІЙ РІВЕНЬ БАЗОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «НОВОЗЛАТОПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ


       Дата
П р е д м е т
Ч а с
30 травня
Українська мова
9-00
02 червня
Математика
9-00
07 червня
Біологія
9-00


                                                       ЗАТВЕРДЖУЮ  

                                                              

                                                            заступник Міністра   

                                                            освіти і науки України  

                                                              

                                                            _____________ П. К. Хобзей  

                                                              

                                                           

                                                           

                                      Орієнтовні вимоги  

     до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)  у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році  

                                                     

                                     Загальні положення

        Державна  підсумкова  атестація  (ДПА)  в  2016/2017  навчальному  році

проводиться  відповідно  до  Положення  про  державну  підсумкову  атестацію

учнів   (вихованців)   у   системі   загальної   середньої   освіти,   затвердженого

наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547

(далі    МОН      України),      зареєстрованого        в   Міністерстві       юстиції     України

14 лютого 2015 року за № 157/26602, та наказу МОН України від 20.10.2016

№  1272 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)

загальноосвітніх   навчальних   закладів   у   2016/2017   навчальному   році»   із

змінами, внесеними наказом МОН від 30.12.2016 № 1696 «Про внесення змін

до  наказу  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  20  жовтня  2016  року

№  1272».

        Строки   проведення   державної   підсумкової                   атестації   випускників

загальноосвітніх        навчальних   закладів   І   і   ІІ   ступенів      визначаються

педагогічною        радою      і  затверджуються         відповідним        наказом      керівника

навчального закладу до 05 квітня 2017 року.

        Атестація   у   загальноосвітніх   навчальних   закладах   І   і   ІІ   ступенів

проводиться за місцем навчання у письмовій формі.
Завдання для проведення

атестації      укладають         вчителі      навчального         закладу,       відповідно       до

затверджених   міністерством   орієнтовних   вимог   до   змісту   атестаційних

завдань,      і   затверджує   керівник   навчального   закладу.   Завдання   мають

відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів,

визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і

науки України.

      У    загальноосвітніх         навчальних         закладах       І   ступеня      державна

підсумкова   атестація   проводиться   з   трьох   предметів:   української   мови,

       У   загальноосвітніх        навчальних       закладах     ІІ   ступеня     державна

підсумкова атестація проводиться з трьох предметів:

        1)  українська мова;

       2)  математика;

       3)     предмет  за  вибором  педагогічної  ради  навчального  закладу  з

одного з зазначених навчальних  предметів: українська література, зарубіжна

література,     іноземна    мова    (залежно     від   навчального      закладу),    історія

України,   всесвітня   історія,   правознавство   (практичний   курс),   географія,

біологія, хімія, фізика, інформатика. Рішення педагогічної ради щодо вибору

третього предмета для проходження ДПА затверджується наказом керівника

навчального закладу до 05 квітня 2017 року.

       Державна       підсумкова       атестація      випускників       загальноосвітніх

навчальних        закладів     ІІІ  ступеня     проводиться      у   формі    зовнішнього

незалежного оцінювання (ЗНО) з 23 травня по 16 червня 2017 року згідно з

графіком,  затвердженим  наказом  Міністерства  освіти  і  науки  України  від

31.08.2016  №  1055  «Про  затвердження  Календарного  плану  підготовки  та

проведення  у  2017  році  зовнішнього  незалежного  оцінювання  результатів

навчання,  здобутих  на  основі  повної  загальної  середньої  освіти»,    з  трьох

предметів:

        1)  українська мова;

       2)     математика   або   історія   України   (період   ХХ   –   початок   ХХІ

століття); випускники можуть обирати один з цих двох навчальних предметів

незалежно від профілю навчального закладу;

       3)     предмет  за  вибором   учня  з   одного  з  зазначених  навчальних

предметів:  біологія, хімія, фізика, географія,  іноземна  мова  (англійська, або

німецька, або іспанська, або французька мова - залежно від того, яка іноземна

мова вивчалась у старшій школі),  математика, історія України (період ХХ –

початок  ХХІ  століття).  Учні,  які  другим  предметом  для  проходження  ДПА

обрали      математику,  можуть  обрати  для  проходження  ДПА  з  третього

предмета  історію України і навпаки.



       Для    визначення      оцінок     за  ДПА      зараховуватимуться        результати

виконання  всіх  завдань  сертифікаційної  роботи  ЗНО  або  частини  з  них

(залежно   від   навчального   предмета).   Інформацію   про     перелік   завдань,

результати  виконання  яких  зараховуватимуться  як  оцінка  за  ДПА,  можна

отримати на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

      Випускникам  загальноосвітніх  навчальних  закладів,  які  у  поточному

навчальному році (з 01 червня 2016 року по 01 червня 2017 року) отримали

міжнародний  сертифікат  (диплом)  мовного  іспиту    Deutches  Sprachdiplom

(DSD),  Österreichisches   Sprachdiplom   Deutsch   (ÖSD),  Goethe-Zertifikat  B1,

Goethe-Zertifikat B2  - німецька мова; DELF/DALF  -  французька мова; IELTS,

TOEFL, Cambridge English Language Assessment, Pearson Test of English (PTE

- англійська мова; D.E.L.E. - іспанська мова) рівня B-1 – для загальноосвітніх

навчальних      закладів,    B-2   –   для   спеціалізованих      шкіл    з  поглибленим

вивченням  іноземних  мов,      результати  зазначених  іспитів  (за  бажанням

випускника)  зараховуються  як  результати  ДПА  і  у  додаток  до  атестата  про

повну загальну середню освіту  виставляється атестаційна оцінка з іноземної

мови   12  балів.   Випускники,   які  вже   отримали   міжнародний  сертифікат

(диплом)  мовного  іспиту,  але  зареєструвалися  для  проходження    ДПА  з

іноземної   мови   у   формі   ЗНО,  мають   до   31   березня   2017   року   внести

відповідні  зміни  до  реєстраційних  даних,  звернувшись  за  допомогою  до

особи, відповідальної за реєстрацію у навчальному закладі.  Випускники, які

не внесуть відповідні зміни, проходять ДПА з іноземної мови у формі ЗНО.

      Випускникам, які отримують міжнародний сертифікат (диплом) мовного

іспиту  рівня  В-1,  В-2  у  період  з    31  березня  до  01  червня  2017  року  і  які

проходитимуть  ДПА  з  іноземної  мови  у  формі  ЗНО,  у  додаток  до  атестата

про     повну     загальну     середню      освіту     (за   зверненням       випускника)

виставляється атестаційна оцінка з іноземної мови 12 балів.

       Результати зовнішнього оцінювання у вигляді оцінок рівня навчальних

досягнень  за  шкалою  1-12  балів  зазначаються  у  відомостях  результатів

державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої

освіти,   проведеної      у  формі     зовнішнього      незалежного      оцінювання,      що

передаються загальноосвітнім навчальним закладам в електронному вигляді.

Передання      відомостей     відбувається      в  терміни,     визначені    Календарним

планом  підготовки  та  проведення  у  2017  році  зовнішнього  незалежного

оцінювання   результатів   навчання,   здобутих   на   основі   повної   загальної

середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України

від 31.08.2016   № 1055.

     При цьому звертаємо увагу на те, що внесення оцінок за ДПА до додатка

до атестата має здійснюватися з урахуванням наслідків розгляду апеляційних

заяв  випускників  щодо  результатів  зовнішнього  незалежного  оцінювання

(відповідно  такий  випускник  атестат  отримує  пізніше).  У  разі  прийняття

апеляційною комісією рішень про зміну результатів зовнішнього оцінювання

агальноосвітнім       навчальним       закладам      будуть     надаватися      відомості

результатів  розгляду  апеляційних  заяв  учасників  зовнішнього  незалежного

оцінювання.

     Особам, які з’явилися для проходження ДПА у формі ЗНО та роботу над

тестом     яких    достроково     припинено       у  зв’язку    із  допущеними        ними

порушеннями  процедури  проходження  ЗНО,  виставляється  нуль  тестових

балів,  що  відповідає  одному  балу  за  ДПА.  Відповідно  до  документа  про

освіту за ДПА з цього предмета виставляється 1 (один) бал.

       Український центр оцінювання якості освіти (далі – УЦОЯО) надсилає

навчальним  закладам  результати  ДПА,  проведеної  у  формі  ЗНО  під  час

основної сесії, до 20 червня 2017 року.

       Учні  (вихованці),  які  хворіли  під  час  проведення  атестації,  та  учні

(вихованці), які не з’явилися для проходження атестації або не взяли участь

під  час  і  основної,  і  додаткової  сесії  ЗНО  з  певного  навчального  предмета,

результат  якого  зараховується  як  оцінка  за  ДПА,  через  поважні  причини,

зобов'язані  надати  довідку,  на  підставі  якої  рішенням  педагогічної  ради

загальноосвітнього       навчального      закладу    та   відповідним      наказом     його

керівника     їм   надається     право    пройти     атестацію     в  строки     визначені  

навчальним закладом за завданнями, укладеними навчальними закладами.   
 Особи,  які  не  з’являться  для  проходження  ДПА  у  формі  ЗНО  без  

поважних   причин   та   особи,   які   зареєструвалися   на   екстернатну   форму

навчання, але не зареєструвалися у встановлені терміни для участі в ЗНО, за

винятком  осіб,  які  проживають  на  тимчасово  окупованій  території  (лист

МОН  від  14.09.2015  №  1/9-436  «Щодо  продовження  здобуття  загальної

середньої освіти особами, які проживають на тимчасово окупованій території

України»),   матимуть   можливість   пройти   ДПА   в   навчальному   закладі   у  

вересні поточного року за завданнями, укладеними навчальними закладами.  

                                                 

                     Оформлення атестаційної роботи (зразок)  

       Атестаційна робота оформлюється письмово на аркушах зі штампом

школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт, до прикладу:

                                            Робота

                          на державну підсумкову атестацію

               з української мови за курс початкової (основної) школи

                                 учня (учениці) 4(9) класу

              ( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)

       На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та

назву тексту, до прикладу:

                                          Диктант  

                                      Тарас Шевченко

       У    верхній     лівій   частині     титульної     сторінки      подвійного      аркуша

ставиться      штамп      загальноосвітнього        навчального       закладу.     На     ньому

зазначається дата, до прикладу: 05.06.20 16 р.

       Підписування        роботи      починається       на   сьомому      рядку     титульної

сторінки.

               Оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи  

        Оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи здійснюється

учнем  (ученицею)  на  аркушах  зі   штампом  навчального  закладу   або  на

спеціальному бланку відповідей, що розробляється навчальним закладом. У  

чистовому       варіанті    атестаційної      письмової      роботи     виправлення        (крім

лексичних,       орфографічних          помилок)       вважаються        помилкою         і   не

зараховуються як правильні відповіді.

                                                 

                              Виставлення оцінок за ДПА  

        Бали за  ДПА  виставляються в класному журналі у колонку з написом

"ДПА"  без  зазначення  дати  після  колонки  з  написом  "Річна".  Результати

атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню

освіту та до атестатів про повну  загальну середню освіту у графі "державна

підсумкова   атестація"   та   враховуються   при   визначенні   середнього   балу  

атестата.  Особам  звільненим  від  проходження  ДПА  за  станом  здоров’я  у

додаток      до    атестата      замість     оцінки     робиться       запис     «звільнений»

(«звільнена»).

                                                 

                                                 




                Орієнтовні вимоги  до змісту атестаційних робіт    

                                           4 клас  

                                               

       У    загальноосвітніх      навчальних       закладах     державній      підсумковій

атестації (далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів

четвертих   класів   з   української  мови   (мови  і   літературного  читання)   та

математики.

       Атестація з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному

навчальному   році,   здійснюється   за   бажанням   батьків   або   осіб,   які   їх

замінюють.

       Атестація     з   кожного     предмета      проводиться      письмово      у   формі

підсумкових контрольних робіт.

       Контрольні       роботи     проводяться      в    загальноосвітніх      навчальних

закладах  відповідно  до  календарного  планування  на  другому  чи  третьому

уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.

       На  проведення  контрольної  роботи  відводиться  1  академічна  година

(один  урок):  5  хв.  –  на  пояснення  змісту  роботи  та  інструкції  щодо  її

виконання і 35 хв. – на її виконання.

       Тексти  підсумкової  контрольної  роботи  вчитель  записує  до  початку

уроку  на  дошці або заздалегідь друкує  на  окремих  аркушах  і перед уроком

роздає кожному учневі.

       Оцінювання  підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно

до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі

загальної   середньої   освіти»   (наказ   Міністерства   від   13.04.2011   №   329,

зареєстрован

за  №  566/19304,  наказ  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  19.08.2016        

№ 1009  «Про внесення  змін до  наказу  Міністерства освіти  і  науки  України

від 21.08.2013 № 1222»).

       Д одаткові підсумкові контрольні роботи у 4-х класах не проводять.

       Зміст    завдань      для   підсумкових       контрольних      робіт    формується

відповідно  до  державних  вимог  щодо  навчальних  досягнень  учня/учениці,

визначених        чинними       навчальними         програмами        для     1-4     класів

загальноосвітніх навчальних закладів.

       Завдання      для     підсумкових       контрольних        робіт    розробляються  

методичним        об'єднанням        учителів      (кафедрою)       початкових        класів  

загальноосвітнього   навчального   закладу   (вчителем   початкових   класів   у  

школах      з   малою     наповнюваністю         учнів)    відповідно     до    розділу    ІІ  

(«Особливості   конструювання   змісту   підсумкових   контрольних   робіт   з  

навчальних  предметів,  з  яких  проводять  атестацію»)  Орієнтовних  вимог  до

змісту     атестаційних      завдань     для    проведення       ДПА      у   4-х    класах

загальноосвітніх  навчальних  закладів  у  2017-2018  н.р.  і  затверджуються  

адміністрацією навчального закладу.  

       При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно

враховувати такі аспекти:

перевірці  підлягає  навчальний  матеріал,  що  опановувався

           учнями впродовж навчання в початковій школі;

                      контрольна        робота     повинна       містити      компетентнісно-

            орієнтовані завдання різних рівнів складності;

                      кількість  і  обсяг  завдань  мають  бути  оптимальними  для

            виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну

           роботу;

                      тестові завдання  бажано формулювати в одному стилі: або

           у формі запитання, або спонукання;

                       завдання  для  проведення  підсумкової  контрольної  роботи

            готують у двох рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).

                                                   

  Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української  

                                               мови  

        Зміст  підсумкової  контрольної  роботи  може  бути  сконструйовано  у

двох комбінаціях (за вибором учителя).

        І   комбінація   підсумкової   контрольної   роботи   з   української   мови

формується        з  тексту     для    диктанту      або    списування        (з  пропущеними

орфограмами)   для   виявлення   правописних   умінь   і   завдань   до   тексту:

творчого  - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих

умінь та завдань для перевірки мовних знань.

        Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1.

                                                                                          Таблиця 1

    Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної

                                роботи з української мови

 №                   Види завдань                    Кількість      Кількість       Максимальна

 з/п                                                  завдань        балів за          кількість

                                                                      кожне              балів

                                                                    правильно

                                                                    виконане

                                                                     завдання

 1.     Диктант  або  текст  для  списування  з           1         по 6 балів*         6 балів

       пропущеними       орфограмами      обсягом

       50-55  слів    і  кількістю  орфограм  25%

       від  загальної кількості слів  у  тексті,  у

       тому    числі      2  слова    з  переліку

       передбачених        у    програмі      слів,

       значення,   вимову   і   написання   яких

       учні  мають  запам’ятати.  Текст  не  має

       містити  більше  2  слів  на  орфограми,

       вивчення      яких     не     передбачено

       програмою початкової школи**

 2.    Завдання     до  тексту    для   перевірки         4          по 1 балу          4 бали

       мовних знань

 3.    Творче  завдання  до  тексту:  побудова            1          по 2 бали***       2 бали

       зв’язного  висловлювання  з  3-4  речень

       (для    шкіл    з    навчанням     мовами

       національних меншин – 2-3 речень


----------------------- Page 8-----------------------

                                                   8



         Разом                                              6              -              12 балів

        * за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;

        **  у  разі,  коли  у  тексті  є  слово  на  орфограму,  вивчення  якої  не  передбачено

програмою початкової  школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання

роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;

        ***   у   творчому   завданні   виставляють   по   1   балу   за   зміст   висловлювання   і

грамотність,  де  враховують  помилки  лише  на  ті  правила,  вивчення  яких  передбачено

навчальною програмою.

        ІІ  комбінація   підсумкової  контрольної  роботи  з  української  мови

формується  з  тестових  завдань  закритого  типу  (на  вибір  однієї  відповіді  з

трьох     пропонованих),         відкритого       типу     (з   короткою       відповіддю        і  на

встановлення  послідовності  або  відповідності  для  перевірки  мовних  знань),

диктанту або списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення

правописних          умінь      і    творчого       завдання        на     побудову        зв’язного

висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.

        Частину       роботи      (диктант/списування           і   творче      завдання)       учень

письмово  оформлює  на  аркушах  зі  штампом  школи),  дотримуючись  вимог

оформлення  письмових  робіт  з  мов.  Тестові  завдання  виконує  на  аркуші,

виданому вчителем.

        Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2.

                                                                                          Таблиця 2

        Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової

                        контрольної роботи з української мови

 №                    Види завдань                      Кількість      Кількість      Максимальна

 з/п                                                     завдань        балів за         кількість

                                                                         кожне             балів

                                                                      правильно

                                                                       виконане

                                                                       завдання

  1.   Диктант   або   текст   для   списування   з          1         по 3 бали*          3 бали

       пропущеними орфограмами обсягом 25-

        30  слів  (для  шкіл  з  навчанням  мовами

       національних  меншин  –   20-25  слів)  і

       кількістю  орфограм  25%  від  загальної

       кількості  слів  у  тексті,  у  тому  числі    1

        слово    з   переліку     передбачених      у

       програмі     слів,   значення,     вимову     і

       написання яких учні мають запам’ятати.

        Текст не має містити більше 1 слова на

        орфограми,       вивчення        яких      не

       передбачено       програмою       початкової

       школи**

 2.    Завдання     закритого    типу    з  вибором          3         по 1 балу           3 бали

        однієї      відповіді       серед      трьох

       пропонованих варіантів

 3.    Завдання        відкритого       типу       на        1            по 2             2 бали

        встановлення        послідовності         або                   бали***

        відповідності між 6 компонентами

       


----------------------- Page 9-----------------------

                                                   9



 4.    Завдання  відкритого  типу  з  короткою               1            по 2            2 бали

       відповіддю                                                      бали***

 5.    Творче    завдання:    побудова     зв’язного         1            по 2            2 бали

       висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з                          бали***

       навчанням        мовами        національних

       меншин – 2-3 речень

         Разом                                              7               -            12 балів

        * за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;

        **  у  разі,  коли  у  тексті  є  слово  на  орфограму,  вивчення  якої  не  передбачено

програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання

роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;

        ***   у   творчому   завданні   виставляють   по   1   балу   за   зміст   висловлювання   і

грамотність,  де  враховують  помилки  лише  на  ті  правила,  вивчення  яких  передбачено

навчальною програмою.

       

          Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з  

                                  літературного  читання  

        Зміст  підсумкової  контрольної  роботи  може  бути  сконструйовано  у

двох комбінаціях (за вибором учителя).

        І   комбінація   підсумкової   контрольної   роботи   має   формуватись   з

тексту  для  читання  мовчки  для  перевірки  сформованості  навичок  читання,

завдань   до   тексту   для   перевірки   розуміння   змісту   прочитаного,   уміння

працювати  з  текстом  і  творчого на  побудову  висловлювання  власної  думки

до змісту прочитаного.

        Письмову   частину   роботи   (творче   завдання)   учень   оформлює   на

листочках  зі  штампом  школи.  Інші  завдання  виконує  на  аркуші  з  текстом,

виданому вчителем.

        Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3.

                                                                                          Таблиця 3

    Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної

                             роботи з літературного читання

   №                   Види завдань                   Кількість       Кількість      Максимальна

   з/п                                                  завдань        балів за         кількість

                                                                        кожне              балів

                                                                     правильно

                                                                      виконане

                                                                      завдання

   1.    Текст     (незнайомий       учням)     для         1         по 4 бали*          4 балів

         самостійного       читання      з    мови

         навчання  обсягом  330-390  слів,  (для

         шкіл       з     навчанням         мовами

         національних     меншин      –    250-310

         слів).  Кількість  слів,  які  потребують

         пояснення  –  не  більше  2.  Речення  у

         тексті  не  мають  містити  більше  12

         слів. Стиль тексту – художній.

   2.    Завдання    до   тексту   для   перевірки          6          по 1 балу          6 балів

         розуміння     його    змісту    і  вміння

         працювати з текстом

 3.    Творче         завдання:        письмове           1       по 2 бали***          2 бали

         висловлення власної думки до змісту

         прочитаного  тексту  з  4-5  речень***,

         для    шкіл    з   навчанням      мовами

         національних        меншин       –      2-3

         речень***

           Разом                                           8               -             12 балів

        ІІ   комбінація        підсумкової        контрольної       роботи      з   читання      має

формуватись  з  тексту  для  самостійного  читання  і  завдань  до  тексту  для

перевірки  розуміння  змісту   прочитаного   і   вміння   працювати  з  текстом:

тестових  закритого  типу  (з  вибором  однієї  правильної  відповіді  серед  трьох

пропонованих)         і  відкритого       типу     (на   встановлення        послідовності        або

відповідності та з короткою відповіддю) і творчого.

        Частину   роботи   (творче   завдання)   учень   письмово   оформлює   на

аркушах зі штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з

тестовими завданнями, виданому вчителем.

        Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4.

                                                                                         Таблиця 4

   Вимоги до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної

                             роботи з літературного читання

   №                  Види завдань                    Кількість       Кількість      Максимальна

   з/п                                                 завдань         балів за         кількість

                                                                        кожне              балів

                                                                     правильно

                                                                      виконане

                                                                      завдання

   1.    Текст     (незнайомий       учням)     для         1         по 4 бали           4 бали

         самостійного       читання      з    мови

         навчання  обсягом  330-390  слів  (для

         шкіл       з     навчанням         мовами

         національних меншин – 250-310 слів).

         Кількість  слів,  значення  які  потребує

         пояснення  –  не  більше  1.  Речення  у

         тексті  не  мають  містити  більше  12

         слів. Стиль тексту – художній.

   2.    Завдання  до  тексту  закритого  типу  з          2          по 1 балу           2 бали

         вибором  однієї  правильної  відповіді

         серед трьох пропонованих варіантів

   3.    Завдання до тексту відкритого типу з               1        по 2 бали**          2 бали

         короткою відповіддю

   4.    Завдання  до  тексту  відкритого  типу             1        по 2 бали**          2 бали

         на   встановлення   послідовності   або

         відповідності між 6 компонентами

   5.    Творче  завдання  до  тексту:  письмове            1        по 2 бали**          2 бали

         висловлення власної думки до змісту

         прочитаного тексту – 4-5 речень***

           Разом                                           6               -             12 балів

        *  спосіб  читання  оцінюється  1  балом(за  наявністю  /відсутністю  артикуляцією),

темп  читання  3  балами;  вчитель  враховує  обсяг  тексту,  якій  учень  встиг  прочитати за  3

хвилини:  повністю-3  бали,  не  менше  2/3  –  2  бали,  не  менше  половини  1  бал,  менше

половини жодного балу;

       ** якщо творче завдання виконано частково, неточно –  1 балом; якщо у творчому

завдання  учень  логічно,  правильно  висловлює  думку,  обґрунтовує  її,  дає  свою  оцінку

вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;

       ***  бали  за  письмову  частину  роботи  з  читання  виставляються  без  урахування

помилок за грамотність.

       Перевірку організовують таким чином:

                   -  учитель пропонує дітям взяти в руки олівці;

                   -  за   вказівкою       вчителя     діти    починають       читати      текст

           (мовчки);

                   -  через   3   хвилини   вчитель   зупиняє   читання   і   пропонує

           поставити  олівцем  крапку  над  словом,  на  якому  зупинився  читати

           учень;

                   -  учитель  пропонує  дітям  продовжити  читання  тексту  до

           кінця і виконати завдання до нього, працюючи з текстом.



 Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з математики  

       Зміст  підсумкової  контрольної  роботи  може  бути  сконструйовано  у

двох комбінаціях (за вибором учителя).

       І   комбінація      підсумкової   контрольної   роботи   з   математики   має

формуватись  з  таких  основних  завдань:  складеної  задачі  на  3  дії;  виразу  з

багатоцифровими   числами   на   визначення   порядку   дій   (з   дужками);   на

порівняння      і   перетворення       величин;     знаходження        частини     від   числа;

застосування геометричного матеріалу.

       Роботу  учень  письмово  оформлює  на  листочках  зі  штампом  школи,

дотримуючись         вимог    оформлення        письмових      робіт    з  математики.       Усі

письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.

       Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5.

                                                                                     Таблиця 5

    Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної

                                   роботи з математики

 №                  Види завдань                   Кількість      Кількість      Максимальна

 з/п                                                завдань        балів за         кількість

                                                                    кожне             балів

                                                                 правильно

                                                                  виконане

                                                                  завдання

 1.    Задача на три дії                                1         по 3 бали*         3 бали

 2.    Знаходження      значення     виразу    (з       1        по 2 бали**         2 бали

       дужками) з багатоцифровими числами,

       що передбачає визначення порядку дій

 3.    Порівняння     чисел    і   величин     та       2         по 1 балу          2 бали

       перетворення величин

 4.    Знаходження частини від числа                    1         по 1 бали           1 бал

 5.    Геометричний матеріал                            1       по 2 бали**          2 бали

 6.    Творче    завдання    або    завдання    з       1       по 2 бали            2 бали

       логічним навантаженням

             Разом                                                         7                  -                 12 балів

         

          ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи для державної атестації

з  математики  має  формуватись  з  тестових  завдань  (відкритого  і  закритого

типу),  серед  яких  обовʼязково  одна  задача  на  три  дії  та  одне  завдання  з

геометричним матеріалом.

          Частину   роботи   (задачу   і   геометричний   матеріал)   учень   письмово

оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення

письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші

з  тестовими  завданнями,  виданому  вчителем.  Усі  письмові  обчислення  до

завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.

          Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6.

                                                                                                              Таблиця 6

          Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової

                                  контрольної роботи з математики

    №                      Види завдань                           Кількість          Кількість           Максимальна

    з/п                                                             завдань            балів за             кількість

                                                                                        кожне                  балів

                                                                                     правильно

                                                                                      виконане

                                                                                      завдання

    1.     Завдання  закритого  типу  з  вибором                         3            по 1 балу                3 бали

           однієї        відповіді         серед        трьох

           пропонованих варіантів ***

    2.     Завдання          відкритого          типу       на           2           по 2 бали**               4 бали

           встановлення            послідовності           або

           відповідності                   між                6

           компонентами***

    3.     Завдання відкритого типу з короткою                           1           по 2 бали**               2 бали

           відповіддю ***

    4.     Завдання          відкритого           типу        з          1           по 3 бали**               3 бали

           розгорнутою відповіддю (задача

             Разом                                                       8                  -                 12 балів

          * якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами,

якщо неправильно виконано дві дії –  1 балом;

          ** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

          ***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом, яке

може бути подано в одному з позначених *** пунктів.

         

                                 Орієнтовні вимоги  
до змісту атестаційних робіт    
9 клас
                                 
Українська мова   

      Державна  підсумкова  атестація  з  української  мови  є  обов’язковою  і

проводиться в письмовій формі.

      Завдання для проведення державної підсумкової атестації учнів  9 класу

укладаються навчальними закладами.

      Ефективною        формою      перевірки      орфографічної       та   пунктуаційної

грамотності      учнів   основної     школи     є  контрольний       текстовий     диктант.

Перевірці      підлягають      уміння     правильно       писати     слова    на    вивчені

орфографічні  правила,  ставити  розділові  знаки  відповідно  до  опрацьованих

правил пунктуації, належним чином оформлювати роботу.

      На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу

ведеться від початку читання вчителем тексту.

      Варто     враховувати      тематику      текстів,    орієнтовно      визначених       в

соціокультурній змістовій лінії навчальної програми.

      За обсягом тексти диктантів повинні містити 160  -170 слів. Визначаючи

кількість  слів  у  диктанті, враховують  як  самостійні, так  і службові  частини

мови.

      Вид роботи й назву тексту необхідно записати на дошці.  

      Методика      проведення      диктанту    є   традиційною,      однак    проведення

державної  підсумкової  атестації  у  формі  диктанту  має  певні  особливості .

Спочатку вчитель читає весь текст, після чого не дає ніяких пояснень щодо

його змісту, лексичного значення слів, правописних особливостей.

      Після  прочитання  всього  тексту  вчитель  читає  перше  речення,    учні

уважно  слухають.  Далі  це  речення  диктується  для  запису  частинами,  як

правило, один раз. Після того, як учні запишуть речення, вчитель читає його

повністю з метою перевірки. Таким чином диктується кожне речення тексту.

      Учитель обов ’язково вказує місце  поділу тексту на абзаци. Після запису

всього  тексту  він  читає  його  ще  раз,  роблячи  більш  тривалі  паузи    між

реченнями    і      надаючи    змогу  учням  ретельно  перевірити  написане  й

виправити допущені помилки.

      Текст  потрібно  диктувати  виразно,  відповідно  до  норм  літературної

вимови в такому темпі, щоб учні встигли вільно його записати.

      Диктант оцінюється однією  оцінкою на основі таких критеріїв:

      орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;

      повторювані  помилки  (в  одному  і  тому  ж  слові,  яке  повторюється  в

диктанті кілька разів) вважаються однією  помилкою; однотипні помилки (на

одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;

      розрізняють грубі помилки й  негрубі ( винятки з усіх правил; написання

великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених

від  іменника  з  прийменниками;  заміна  одного  розділового  знака  іншим;

заміна  українських  букв  російськими,  випадки,  коли  замість  одного  знака

поставлений   інший;   випадки,   що   вимагають   розрізнення   не   і   ні   –   у

сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший  не…, ніщо
інше   не   …;      пропуск   одного   зі   сполучуваних   розділових   знаків   або

порушенні їх послідовності;

      орфографічні та пунктуаційні помилки  на правила, що не включено до

шкільної програми, виправляють, але не  враховують. Також не вважають за

помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;

      за  наявності  в  диктанті  більше  п’яти  виправлень  оцінка  знижується  на

один бал.

                            Нормативи оцінювання диктанту

                                               

      Бали          Кількість помилок               Бали             Кількість помилок

         1             15-16 і більше                  7                        4

        2                    13-14                     8                        3

        3                    11-12                     9                 1+1(негруба)

        4                    9-10                     10                        1

        5                     7-8                     11                   1(негруба)

        6                     5-6                     12                        -



                              

                                      Математика  

       Для   проведення   державної   підсумкової   атестації   готують   декілька

варіантів атестаційних робіт. Для учнів загальноосвітніх класів пропонується

поділити роботу на 3 частини.

       Перша частина –  10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною

відповіддю      на    кожне     завдання.      Для    кожного      тестового      завдання

рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді.

       Виконуючи завдання першої частини, учень не повинен наводити будь-

які   міркування.     Завдання     з  вибором      відповіді    вважається     виконаним

правильно,   якщо   в   роботі   указана   тільки   одна   літера,   якою   позначена

правильна відповідь.

       Друга  частина   атестаційної  роботи  може  складатися  із  4-6  завдань

відкритої форми з короткою відповіддю.

       Третя  частина  атестаційної  роботи  може  складатися  з  3-4  завдань

відкритої форми, для яких учні мають подати розгорнуту відповідь.

       Завдання  третьої  частини  вважаються  виконаними  правильно,  якщо

учень  навів  розгорнутий  запис  розв’язування  завдання  з  обґрунтуванням

кожного   етапу   розв'язання   та   надав   правильну   відповідь.   Правильність

виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і

схеми оцінювання завдань, з якими учні завчасно ознайомлені.

       Для класів з поглибленим вивченням математики пропонується додати

четверту   частину   роботи.   Її   рекомендується   скласти   із   3   завдань,   що

відповідають програмі поглибленого вивчення математики.

       У   кожній   із   частин   атестаційної   роботи   рекомендується   поєднати

завдання  з  алгебри  і  геометрії  у  орієнтовному  відношенні  2  до  1.  Також

завдання мають охоплювати увесь курс математики
  Завдання      третьої    та   четвертої     частин    атестаційної      роботи     учні

виконують       на    аркушах      зі  штампом       відповідного       загальноосвітнього

навчального закладу.

       Державна  підсумкова  атестація  з  математики  проводиться  протягом

135   хв.   для   учнів   загальноосвітніх   класів.   Учні   класів   з   поглибленим

вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин.

       Для оцінювання письмової роботи необхідно користуватися критеріями

оцінювання   затвердженими   наказом  МОН   від   21.08.2013  №   1222   «Про

затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із

базових     дисциплін       у   системі     загальної     середньої     освіти».     Систему

переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють.

       

                                         
       

                                           Біологія  

       Атестаційна  робота  з  біології  укладається  вчителем  із  завдань,  що

відповідають       змісту    і  державним       вимогам     до    рівня   загальноосвітньої

підготовки  учнів  з  таких  розділів  програми  з  біології  для  7  –  9  класів:

«Людина»,       «Біологічні     основи     поведінки      людини»       –   70   %    завдань;

«Рослини»,  «Гриби  та  лишайники»,  «Бактерії»,  «Тварини»,  «Організми  і

середовища існування» – 30 % завдань.

       Елементи   змісту   атестаційної   роботи:   роль   біології   в   практичній

діяльності  людини;  методи  вивчення  живих  об’єктів  (спостереження,  опис,

вимірювання,  експеримент);  ознаки  організмів;  особливості  рослин,  грибів,

бактерій,   тварин,   їх   значення   у   природі   та   використання   у   практичній

діяльності  людини;  взаємодія  різних  видів  в  природі,  правила  поведінки  в

природі;   будова   рослинних   і   тваринних   клітин;   особливості   організму

людини, його будови та процесів життєдіяльності (тканини, органи і системи

органів,     процеси       життєдіяльності,       внутрішнє        середовище,       імунітет,

нейрогуморальна          регуляція       процесів      життєдіяльності,        профілактика

захворювань, правила здорового способу життя, надання першої допомоги).

       До атестаційної роботи включаються завдання різних рівнів складності :  

     –  завдання  на  відтворення  знань,  які  передбачають  уміння  розпізнавати

типові  біологічні  об’єкти,   процеси,  явища;   давати   визначення   основних

біологічних   понять;   користуватися   біологічними   термінами   і   поняттями

тощо;

     –  завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння

описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси;

описувати  і  пояснювати  результати  експерименту,  дані  таблиць,  графіків;

встановлювати         причинно-наслідкові         зв’язки,     узагальнювати,        робити

висновки; використовувати знання у практичній діяльності.

       Атестаційна робота має включати 75 % завдань на відтворення і 25 %

завдань на застосування знань.

       До  атестаційної  роботи  включаються  завдання  різних  типів:  тестові

завдання   закритої  форми   (з  однією  правильною   відповіддю,   з  кількома

правильними       відповідями,      на   встановлення      відповідності);     обов’язково

включаються       завдання     відкритої     форми     (з  короткою      та   розгорнутою

відповіддю); завдання, які передбачають здійснення аналізу діаграм, графіків,

таблиць;     завдання,     в   яких    учням     пропонується       прочитати      текст    і

використовуючи його зміст виконати завдання.

       Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань

та  їх  кількість  в  атестаційній  роботі,  кількість  варіантів  атестаційних  робіт

визначає     вчитель.     Для    укладання      атестаційних      робіт    учитель     може

використовувати  збірники  завдань  для  проведення  державної  підсумкової

атестації    з   біології,   або  інші   збірники     завдань    з   біології,   що   мають

відповідний гриф, з урахуванням вимог, що зазначені вище.